یزدفردا: رئیس ستاد انتخابات استان کرمان از به روزرسانی اطلس امنیتی انتخابات استان خبر داد و گفت: انتخابات قبلی را در ۲۴۳۸ شعبه اخذ رأی داشتیم که مبنای کار انتخابات هشتم تیرماه هم فعلاً همان است‌.

به گزارش یزدفردا: رحمان جلالی ظهر امروز هفتم خردادماه در اولین جلسه ستاد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان اظهار کرد: روز گذشته با دستور وزیر کشور فرایند انتخابات آغاز شد.

وی ادامه داد: کمیته‌های ستاد انتخابات استان کرمان تشکیل جلسه دادند و کار همه این کمیته‌ها مشخص شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به زمانبندی انتخابات گفت: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فرایند ۳۰ روزه انجام خواهد شد و از روز پنجشنبه (۱۰ خردادماه) طی یک فرایند یک روزه هیئت‌های اجرایی مرکزی و شهرستان‌ها تشکیل می‌شوند و دستورالعمل آن به فرمانداران ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: ثبت نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از روز ۱۰ خردادماه آغاز و به مدت پنج روز تا ۱۴ خردادماه ادامه خواهد داشت.

جلالی افزود: پس از اتمام مدت ثبت‌نام، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان به مدت یک هفته از ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام و اسامی تایید صلاحیت‌ها روز ۲۲ خردادماه توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از ۲۳ خردادماه طی فرایند ۱۵ روزه (تا ۶ تیرماه) انجام می‌شود و هفتم تیرماه ممنوعیت تبلیغات و هشتم تیرماه هم فرایند اخذ رای را خواهیم داشت و اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، جمعه بعد یعنی ۱۵ تیرماه مجدداً انتخابات برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: داوطلبان برای ثبت‌نام باید با در دست داشتن مدارک خود از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ به محل وزارت کشور مراجعه کنند.

جلالی با تشریح شرایط نامزدها برای ثبت نام تصریح کرد: انتخابات پیش رو را با استفاده از تجربه انتخابات اخیر و ناظر به راهبردهای چهارگانه مورد تاکید رهبری برگزار خواهیم کرد و برای مشارکت از ظرفیت حلقه‌های میانی استفاده می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: قرارگاه جهاد تبیین به منظور روشنگری، تبیین و کمک به انتخاب اصلح و قرارگاه رسانه‌ای استان از امروز آغاز به کار خواهند کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا